Avio prijevoznici su uz pomoć društvenih mreža počeli stvarati izvrsne marketinške kampanje

Avio prijevoznici su uz pomoć društvenih mreža počeli stvarati izvrsne marketinške kampanje

Piše: -
Avio prijevoznici marketinške kampanje

Avio kompanija. Na spomen te dvije riječi većina ljudi ostane indiferentna, a tome je jedan jedini razlog – ne putuju često. Da je situacija drugačija i da im je putovanje avionom sastavni dio profesionalnog života ili da jednostavno vole puno putovati, na spomen navedenih riječi dobrom dijelu digla bi se kosa na glavi. Premala i neudobna sjedala, loša i neljubazna usluga, zametnuta prtljaga, letovi otkazani u zadnji trenutak, onaj jedan klinac koji se na svakom letu ne prestaje derati… Lista prigovora je poduža. Upravo iz takvih razloga avio prijevoznici marketinške kampanje moraju raditi s puno više truda od ostalih brendova. Ukoliko jednom pogriješe, jako će teško uvjeriti ljutitog i razočaranog putnika da ikad ponovno sjedne u njihov avion. A jedan nezadovoljni putnik može voditi prema pravoj katastrofi (op.a. United Airlines Lose Millions following YouTube Complaint Song!). Upravo su iz tog razloga PR odjeli nekih avio prijevoznika prigrlili društvene mreže jer su shvatili koliko im mogu pomoći.

Avio prijevoznici marketinške kampanje sada rade promišljenije

Dugo je vremena glavno oružje u borbi avio kompanija bio prestiž, ponuda nekih usluga koje nitko od konkurencije još nema ili generičke, visokobudžetne i vrlo stilizirane marketinške kampanje koje poručuju “letite s nama”. Mislim da takav pristup više ne pali jer, što je u toj visokobudžetnoj minuti reklame doista ponuđeno potencijalnom budućem korisniku avio prijevoza osim demonstracije kako tvrtka posjeduje dovoljno novca da plati skupu promociju? To vama, meni ili bilo kojem drugom potencijalnom putniku ne znači apsolutno ništa. Ono što bi nam vrlo vjerojatno moglo značiti je realan prikaz usluge kao i brige o svojim korisnicima.

Svi se vole osjećati sigurno i zbrinuto; kod prijevoza avionom je to posebno važno, a to je među prvima prepoznao SpanAir, španjolski avio prijevoznik koji je osmislio par izvrsnih kampanja i pokazao svima da se s malo mašte i truda mogu napraviti čuda za svoj brend. Povezao je dvije stvari koje svi ljudi vole, a to su Božić i pokloni. Prošle godine su iznenadili putnike na letu iz Barcelone u Las Palmas koji nisu imali izbora nego Božić proslaviti u zraku, daleko od svojih bližnjih. Iskoristili su priliku i svakome zamotali mali znak pažnje koji ih je dočekao na pokretnoj traci prije njihove prave prtljage. Ovakvo igranje na kartu ljudskih emocija se pokazalo kao pun pogodak jer možete samo zamisliti reakcije ljudi kada su vidjeli svoje ime i prezime na nekoj neočekivanoj ukrašenoj kutiji u rano božićno jutro.

Sve što je trebalo da bi se ovako nešto ostvarilo je malo logistike, kreativnosti i najvažnije – ideja. SpanAair je ovom kampanjom donio osmijeh na ljudska lica, a sebi je osigurao 190 vjernih korisnika i viralni video. Računica koja im definitivno ide u korist. Ove su godine smislili još bolju kampanju, a ona je prvenstveno targetirala djecu na jednom predbožićnom letu. Netko u PR odjelu SpanAira definitivno zaslužuje povišicu jer ideja da prikupe podatke o svoj djeci na letu iz Barcelone u A Coruñu i uz poklon im prenesu personaliziranu poruku Djeda Božićnjaka koji je upravo proletio pokraj njih je zbilja upotreba mašte na vrhuncu. Sve je završilo ozarenim dječjim licima, zadovoljnim roditeljima, još jednim viralnim videom i porukom da sa Spanairom uvijek možete računati na sigurnost i ugodnim iznenađenjima na njihovim letovima.

Twitter kao platforma za brzinsko promicanje brenda

Twitter može biti moćno oružje u izradi kampanja on-the-go, a to nam je najbolje prikazao nizozemski avio prijevoznik KLM. Koristeći Twitter i check-in logove putnika koji su na toj društvenoj mreži najavili da putuju KLM-om, potražili su njihove profile na društvenim mrežama kako bi smislili poklon koji bi odgovarao njihovoj osobnosti, i još važnije, koji mogu i iskoristiti. Neki će reći da je ovo obična kupovina korisnika malim, relativno jeftinim darovima, ali ja ovaj potez vidim kao nešto u čemu bi se sve avio kompanije trebale okušati, a to su one tri toliko važne riječi – briga o korisnicima. Kako su i sami otkrili, ovakav pristup funkcionira i uvijek će funkcionirati jer ljudi vole kad ih velike kompanije tretiraju kao ljude, a ne kao hodajući novac. KLM je darujući tridesetak malih znakova pažnje pokrenuo ogroman buzz i to ne samo na Twitteru, već i na ostalim društvenim mrežama te si je stvorio besplatnu promociju o kojoj drugi mogu samo sanjati. A što im je bilo potrebno za tako nešto? Samo mašta (koja se pretvorila u izvrsnu ideju) i pravilno korištenje društvenih mreža.

Nadam se da će se i ostale avio kompanije ugledati na ove primjere i domisliti se vlastitih originalnih načina kako dovesti osmjeh na lica svojih korisnika i osnažiti brend koji će biti zapamćen (po dobrom) još dugo vremena. Da zaključim internetskim žargonom: social media campaigns – you’re doing it right!

Fotografija: antjeverena/Flickr