7 savjeta kako povećati doseg objava i angažman korisnika na Facebooku

7 savjeta kako povećati doseg objava i angažman korisnika na Facebooku

Piše: -
7 savjeta kako povećati doseg objava i angažman korisnika na Facebooku

Vjerojatno ste čuli da je za kvalitetno poslovanje bitno povećati doseg vaših objava i angažman korisnika na Facebooku. Zvuči prilično jednostavno, no u današnje vrijeme kada svi koriste Facebook kao jedan od osnovnih alata komunikacije, nikako nije lako istaknuti se i doći do ciljane publike. Zato mnogi postavljaju pitanje kako to učiniti i postići željene rezultate?

Svaki posao je drugačiji tako da nije moguće definirati točan vodič koji bi trebali slijediti. Ali, postoji nekoliko stvari koje možete učiniti u kombinaciji s dobrim idejama te si tako omogućiti da postanete zanimljiviji i započnete razgovor u sferi društvenih mreža. Uostalom, što dalje dođe vaša poruka i što više korisnika uključite u razgovor veće su šanse da vaš brend ostvari ključan korak prema prodaji. S ciljem da vas usmjerim na pravi put donosim vam sljedeće savjete – kako povećati doseg objava i angažman korisnika na Facebooku?

1. Ne objavljujte prečesto na Facebooku

Ovo je jedna uobičajena zamka. Kada napravite Facebook stranicu i počnete dobivati fanove, prvo što vam padne na pamet je objavljivanje što više sadržaja. No, to je kriv pristup. Nikad ne objavljujte samo radi objavljivanja. Ne postoji čarobni broj za učestalost objavljivanja u određenom vremenskom periodu, ali držite se pravila da to ne bude više od jednom dnevno – osim ako imate ekskluzivni sadržaj koji zahtijeva pravovremenu objavu i od interesa je za većinu vaše zajednice fanova.

Rijetko se gube fanovi zbog neobjavljivanja sadržaja, ali ih možete izgubiti (ili ih natjerati da “skrivaju” vaše objave), ako prečesto objavljujete. Osim toga, što više objava stavite na Facebook, a posebno ako nisu kvalitetne i vrijedne za vaše fanove, moglo bi dovesti do manjeg angažmana korisnika – a to će utjecati na vaš EdgeRank.

2. Objavljujte zanimljive i smiješne sadržaje s kratkim porukama

Ovo je jedan prilično logičan savjet. Što je sadržaj bolji i privlačniji, dobit ćete više interakcija i poboljšati vaš EdgeRank, što znači da će više ljudi će vidjeti vaše objave. Pratite kakve su reakcije korisnika na sve vaše objave i uskoro ćete znati koji sadržaj zajednica vaših fanova smatra zanimljivim, a tada vam je jedina zadaća objavljivati što više takvog sadržaja.

Naravno, najviše angažmana dobivaju smiješne objave raznih fotografija ili videa. Pokušajte koristiti pametan humor u vašim objavama i pokrenut ćete lančanu reakciju koja se sastoji od privlačenja više fanova, većeg angažmana korisnika na Facebooku i u konačnici boljeg poslovanja cijele tvrtke.

Također, tekst u vašim objavama pišite što jasnije i kraće. Objave između 100-250 znakova dobivaju 60 posto više lajkova, komentara i dijeljenja nego duže objave. Prema tome je očito da ljudi danas imaju manje vremena i strpljenja za čitanje dugih tekstova na društvenim mrežama.

3. U objavama koristite slike i video te koristite priliku za inspirativne citate

Tekstualne objave su u današnje vrijeme poprilično dosadne i ne ističu se od ostalog sadržaja na News Feedu korisnika. Statistike pokazuju da foto albumi generiraju 180 posto više angažmana, fotografije 120 posto više i video 100 posto više.

Na temelju tih brojki, lako je zaključiti zašto biste trebali postavljati slike i video kad god je moguće. Također, jedan od najboljih načina da potaknete angažman publike na Facebooku (ovisno o tipu publike) je objava inspirativnih citata ili slika. Poželjno je da se to na neki način veže ili odnosi na vašu tvrtku i djelatnost (primjerice, citati poznatih menadžera ili drugih utjecajnih osoba). Korisnici Facebooka vole vidjeti motivirajuće poruke i slike, a njihovim objavljivanjem gradite osobnost vašeg brenda.

4. Odredite najbolje dane i vrijeme za objavljivanje

Često nalazimo na proturječne podatke o tome kada je najbolje vrijeme za objavljivanje, ali to u potpunosti ovisi o tome tko je vaša publika. Statistike pokazuju da je dobna skupina od 18 do 24 godina starosti najaktivnija na društvenim mrežama u razdoblju od 21 do 22 sata. Međutim, ako ne ciljate na tu grupu korisnika to vjerojatno neće biti optimalno vrijeme za vaše objave.

Ako su vam primjerice roditelji ciljna skupina, najbolje vrijeme objavljivanja vjerojatno bi bilo radnim danom predvečer kada se ljudi vraćaju s posla. Najbolji savjet je da napravite testiranje vlastitog objavljivanja u različitim vremenima u periodu od mjesec dana, a zatim provjerite statistiku angažmana na Facebooku i gledanosti vaših objava kako bi vidjeli koji dani i vrijeme daju najbolje rezultate. Zatim, počnite objavljivati zanimljive sadržaje u tim vremenima.

5. Promovirane objave proširuju doseg vašeg sadržaja

Ako na raspolaganju imate određeni budžet, možete povećati vidljivost vaših objava tako da ih promovirate putem News Feeda. Njima povećavate doseg vaših objava ne samo trenutnim fanovima nego i drugim korisnicima. Facebook oglasne kampanje idealan su način da veći broj korisnika upoznate s vašim sadržajem. Potrudite se da sadržaj koji promovirate bude što atraktivniji i zanimljiviji jer ćete tako osim velikog broja interakcija privući i nove fanove.

6. Tražite povratnu informaciju od vaših fanova

Možda ste u strahu od negativnih komentara usmjerenih prema vašem brendu, no nemojte biti jer je ovo odličan način da saznate kako izgledate u očima vaših potrošača. Takvom vrstom objava ne samo da možete dobiti i do 100 posto više angažmana od prosječne objave, nego također dobivate vrijedne povratne informacije i ideje za razvoj vašeg poslovanja. To bi značilo da postavljate općenita pitanja poput: “Što kuhate večeras?” (ako je u pitanju brend vezan s prehrambenom industrijom), ili pitanja s praznim crtama koje korisnici trebaju popuniti odgovorima u komentarima, a izgledaju kao primjerice: “Što mislite o _____?”

Postavljanjem pitanja dobit ćete više komentara koji u Facebookovim očima imaju veću vrijednost od samih lajkova.

7. Nudite nagradne igre, specijalne ponude i popuste putem Facebooka

Ljudi vole besplatne stvari pa im pružite priliku da osvoje nagrade. Objave o natječajima dobivaju visok angažman na stranicama, samo pazite da su nagrade relevantne za posao kojim se bavite.

Specijalne ponude su sjajan način da se promovira Facebook stranica brenda i poslovanje tvrtke te vrlo lako vode do generiranja prodaje. Također, popuste i takvu vrstu sadržaja možete promovirati putem već spomenutih oglasnih kampanja kako bi dobili još veći doseg na Facebooku. Kao posljedica ovih objava proizlazi i potencijalna viralnost koja će vam dovesti više kupaca i novih fanova.

Što donosi veći doseg i angažman korisnika na Facebooku?

Osim što su jedan od najboljih kanala komunikacije s korisnicima, društvene mreže važan su alat marketinga i odnosa s javnošću i samim time izgradnje imidža svakog brenda. Da biste postigli željenu reputaciju bitno je voditi se određenim ciljevima. Primjenjujući navedene savjete ostvarit ćete cilj povećanja dosega objava na Facebooku, što znači da će vaše poruke biti vidljivije većem broju ciljanih korisnika. Tada ste na dobrom putu da zainteresirate što veći broj željene publike i potaknete ju na akciju koja će rezultirati povećanjem prihoda.

Studija Socialbakersa pokazuje da količina interakcije na društvenim mrežama korelira s brojem posjeta na web stranicama. To znači da primjerice, kada je interakcija na Facebooku visoka, posjeti odgovarajućim web stranicama također imaju tendenciju rasta. Stoga, zanimljivim sadržajem na društvenim mrežama privucite korisnike da posjećuju vaše web stranice i samim time povećajte šanse za ostvarenje krajnjeg cilja – kupnje vaših proizvoda i usluga.

Fotografija: Facebook