5 stvari koje smo od New York Timesa naučili u 2014.

5 stvari koje smo od New York Timesa naučili u 2014.

Piše: -
5 stvari koje smo od New York Timesa naučili u 2014.

U 2014. godini, New York Times je izmijenio uredništvo, vodio borbu s pomakom u digitalnu sferu te podlegao otpuštanju 100 novinara. Tiskano izdanje je također prošlo eksperimentalnu fazu iskušavanja novih modela oglašavanja i novinskih proizvoda usmjerenih na nove publike. Nije se sve pokazalo kao propali pokušaj, ali rezultati pokazuju kako je sve više pretplatnika na digitalno nego tiskano izdanje. Times i dalje slovi kao rijedak uzor digitalnog uspjeha među tradicionalnim izdavačima. Evo nekoliko činjenica koje smo naučili iz prethodne godine:

1. Inovacija je bolna

Poteškoće prilagodbe i prebacivanja na digitalnu sferu nisu vijest za one iz tradicionalnih medija, ali samo interno izvješće Timesa, koje je u svibnju procurilo u javnost, pokazuje kako se cjelokupna medijska industrija nije pripremila na nove trendove u medijima te iskoristila mogućnosti koje nudi internet. Izvješće je pokazalo kako ni u Timesu nisu bile provedene potrebne inovacije te kako postoje dugogodišnji kulturni organizacijski nedostaci koji su spriječili redakciju da iskoristi prednosti interneta. Pokazalo se jasnim i kako su osobine poput uređivačke neovisnosti i liberalizacija informativnog procesa možda postali kočnica za razvoj suvremenog medija koji zahtijeva brzinu i suradnju između informativnih odjela.

2. Naplaćivanje sadržaja je zahtjevno

Dobra je vijest da je Times svoj način naplate sadržaja predstavio još u 2011. godini, a digitalna pretplata je skočila na 875.000 pretplatnika. Loša vijest je da stope rasta pokazuju izjednačenost sa stopama za tiskano izdanje; u trećem tromjesečju digitalne pretplate su ostvarile samo jedan posto na prihod. Tu je ujedno konačan broj ljudi koji su spremni platiti za pristup New York Timesu. Ostali pokušaji naplate sadržaja nisu prošli tako dobro i Times ih je morao ugasiti, primjerice NYT Opinion aplikaciju koja se naplaćivala dolar za mjesec dana.

3. I generacija Y čita New York Times

Uvriježeno mišljenje da mladi čitatelji ne čitaju tradicionalne vijesti je u potpunosti pogrešno. Unatoč nizu novih medija, aplikacija i sadržaja poput onog na BuzzFeed i sličnim stranicama, tradicionalni mediji i dalje imaju znatan udio čitatelja u 20-im i 30-im godinama. U tu skupinu medija spada i Times, koji ipak ima više mlađih čitatelja nego novi mediji poput Vicea, news portala za mlađu generaciju.

4. Tiskana izdanja još uvijek nisu mrtva

U globalu, proračuni za tiskane oglase se smanjuju, a Times u svom inovacijskom izvješću stavlja previše pozornosti na tiskani medij na štetu digitalnog. No, tisak je i dalje veliki generator profita jer primjerice tri četvrtine svog oglašavanja New York Times zarađuje na oglasima u tiskanim medijima. Dakle, logično je da Times planira objavu redizajna nedjeljnog magazina početkom iduće godine, s kvalitetnijim papirom i uz na dodavanje novih rubrika, bez obzira na rezanja posljednjih nekoliko godina.

5. Ciljane reklame nisu nužno loše

New York Times je daleko od toga da bude prvi koji će provesti ciljanu oglašivačku strategiju, ali nakon što je to prvi iskusio postavljen je novi standard za izvorne oglase – kontroverzni format koji je nazvan prevarom za čitatelje i često odbijan od strane oglašivača. Izvorno oglašavanje je oblik koji se koristi za online oglašavanje, te odgovara obliku i funkciji platformi na kojoj se pojavljuje. Primjerice, članak koji je napisao oglašivač kako bi promovirao svoj proizvod, ali u istom obrascu i formi kao i članak objavljen od strane uredništva. Riječ ‘izvorni’ odnosi se na koherentnost sadržaja s drugim medijskim sadržajima na platformi. The Times ‘izvorni’ oglasi su također pridonijeli porastu vrijednosti od 16,5% u digitalnom oglašavanju u trećem tromjesečju 2014. godine.

Fotografija: sam chills