4 važna koraka: Kako postaviti ciljeve komunikacije na društvenim mrežama?

4 važna koraka: Kako postaviti ciljeve komunikacije na društvenim mrežama?

Piše: -
ciljevi komunikacije na društvenim mrežama
Zašto ste otvorili profil na Twitteru? Što zapravo pokušavate ostvariti na YouTubeu? Ili Pinterestu ili Instagramu? Ili na bilo kojoj novoj platformi koja je trenutno popularna? Možete li odgovoriti na ova pitanja jasno i konkretno, bez pribjegavanja ispraznim i otrcanim frazama poput “zbog angažmana publike” ili “uspostavljanja komunikacije”? Ako ste upravo zanijemili, nastavite čitati i saznajte kako postaviti ciljeve komunikacije na društvenim mrežama?

Osnovni korak koji se poduzima prije postavljanja ciljeva na društvenim mrežama je shvaćanje funkcioniranja platformi društvenih mreža, te kako će vam pomoći u njihovom ostvarivanju. Da biste postavili jasne i ostvarive ciljeve morate imati definirane ciljeve vašeg cjelokupnog poslovanja. U nastavku ćemo pojasniti kojim redoslijedom i koracima bi trebali postaviti ciljeve komunikacije na društvenim mrežama.

1. Odredite što je važno za komunikaciju na društvenim mrežama

Sve počinje s osnovnim ciljem vašeg poslovanja. Naravno, sve se svodi na jednu stvar: generiranje prihoda. Čak i ako se radi o neprofitnim organizacijama, morate ispuniti očekivanja, te ostvariti određene planove i rezultate kako bi dobili sredstva za sljedeću godinu. Zapitajte se, što je cilj osnovne djelatnosti vaše kompanije? Nakon što ste to odredili prilagodite to sadržaju na društvenim mrežama. Naime, komunikacija na društvenim mrežama se vrti oko sadržaja. Zato koristite samo najbolji i smislen sadržaj kada objavljujete na društvenim mrežama, jer ćete jedino tako potaknuti angažman korisnika. Nemojte postavljati sadržaj samo da biste ispunili kvotu i objavili nešto. Oko objava se zaista trebate potruditi i učiniti ih privlačnima.

2. Analizirajte svoje konkurente na društvenim mrežama

Uzmite malo vremena za proučavanje društvenih profila konkurenata. Uočite i proanalizirajte što oni rade dobro ili loše, i pogledati njihove statistike i status na društvenim mrežama. Naravno, nećete moći vidjeti podatke svih konkurenata, no praćenje njihovih objava koje privlače najviše angažmana korisnika, te njihov rast u određenom vremenskom periodu mogu vam otkriti podatke kako ih nadmašiti. Alati poput TrackMaven daju vam u dubinski uvid u stanje vaše konkurencije na društvenim mrežama, no osnovne informacije možete saznati temeljitom provjerom njihovih profila.

ciljevi komunikacije na društvenim mrežama
TrackMaven – analitički alat za društvene mreže

3. Postavite ciljeve i kanale za komunikaciju na društvenim mrežama

Na temelju vaših mogućnosti i pozicije na tržištu postavite razumne, ali ipak ambiciozne ciljeve za razvoj imidža kompanije na društvenim mrežama. Postavite kratkoročne i dugoročne ciljeve koje ćete biti u mogućnosti mjeriti. Najučinkovitiji vodič za postavljanje ciljeva je SMART pristup. Vaši ciljevi komunikacije na društvenim mrežama moraju biti specifični – jasno i dobro definirani, mjerljivi kako bi se mogli utvrditi uspješnost, dostižni sukladno vašim trenutnim mogućnostima za napredak, realni i relevantni u skladu s raspoloživim sredstvima, pravovremeni i postavljeni u realnom vremenskom okviru za ispunjavanje.

Zapamtite postaviti specifične ciljeve. Vrlo često, mnogi brendovi rade greške jer postavljaju previše općenite ciljeve društvenih mreža. Nemojte postaviti cilj samo radi povećanja vaše baze sljedbenika i fanova. Ako vam je to cilj, realno bi se moglo reći da ste ispunili cilj, nakon dodavanja samo jednog fana ili sljedbenika. Budite konkretniji i jasniji prilikom određivanja ciljeva, tako ćete lakše prepoznati što trebate postići. Tu također, ne bi smjelo biti mjesta za dvosmislenost, jer će biti nemoguće učinkovito mjeriti aktivnosti na društvenim mrežama, niti ćete biti u stanju raspoznati parametre koji bi označavali uspjeh.
Isplanirajte koje korake ćete poduzeti da postignete svoje ciljeve? Izbacivanje određenih stepenica do njihovog ostvarenja pomoći će vam da se izbjegnete odugovlačenje i brže se približite zadanim ciljevima.
Evo nekoliko primjera koje možete koristiti kao smjernice za postavljanje ciljeva:

  • Dobro definiran cilj: Pridružiti se online razgovorima o mojoj djelatnosti.
    Bolje definiran cilj: Jednom tjedno sudjelovati u relevantnom Twitter razgovoru vezanom za moju djelatnost.
  • Dobro definiran cilj: Povezati se s profesionalcima u mojoj djelatnosti.
    Bolje definiran cilj: Stvaranje i provedba strategije komunikacije s utjecajnim korisnicima – influencerima do 1. rujna.

Pogledajte što vam nudi svaka društvena mreža i odredite koja najbolje odgovara vašoj kompaniji. Pri odabiru uzmite u obzir sljedeće važne čimbenike: Kakav je proizvod ili usluga koju nudite i koliko raspoloživih ljudskih i financijskih resursa imate na raspolaganju. Društvene mreže mogu biti besplatne, ali vrijeme provedeno na njima također ima svoj trošak. Ne otvarajte profile na svakoj društvenoj mreži samo zato da se pokažete jer ste novi u biznisu. Odredite koje su najrelevantnije društvene mreže za ostvarivanje postavljenih ciljeva, i radije se pošteno etablirajte i prezentirajte na jednoj ili dvije mreže nego loše na njih pet ili šest. Prije odluke koje društvene mreže ćete koristiti, napravite jasan i provediv plan. Mnogi ljudi gube fokus u poslu dok se “zaigraju” na društvenim mrežama. One mogu imati negativan utjecaj na poslovanje zbog prevelikog gubitka vremena koje se provodi na njima, zato koristite plan koji će vam pomoći da ostanete usredotočeni. Nemojte biti frustrirani, društvene mreže traže ulaganje vašeg vremena tijekom duljeg razdoblja kako bi se postigli rezultati.

4. Pratite i analizirajte vaš nastup na društvenim mrežama

Organizirajte praćenje vašeg tjednog ili mjesečnog napretka na društvenim mrežama alatima za analitiku. Važno je da su postavljeni ciljevi komunikacije na društvenim mrežama mjerljivi na neki način, ali to ne znači samo promatranje i analiza brojki. Mjerenje broja ljudi koji dolaze na vašu web stranicu putem društvenih mreža je relativno jednostavno pomoću alata kao što su Google Analytics ili HubSpot. Ali odrediti da li je svijest korisnika o vašem brendu u porastu kao izravna posljedica komunikacije na društvenim mrežama je ipak malo teže i skuplje. Dakle, kada postavljate ciljeve, budite sigurni da ćete biti u mogućnosti utvrditi da li se krećete u pravom smjeru. Inače nećete učinkovito koristiti vaše vrijeme na društvenim mrežama.

Ukoliko ciljeve ne ostvarujete u planiranim rokovima, promijenite ih i prilagodite novom razvoju događaja. Pri tome ne mislimo na drastično mijenjanje već zadanih ciljeva, nego na prilagodbu dugoročnih ciljeva u razumne i realne okvire, te preispitivanje koraka koje možete poduzeti kako bi ih uskladili s novonastalom situacijom. Primjerice, možda ste shvatili da povećanje broja fanova nije toliko važno kao angažman i interakcija s već postojećim fanovima, pa ćete vaše ciljeve usmjeriti na povećanje interakcije i njihovo animiranje.

ciljevi komunikacije na društvenim mrežama
koraci postavljanja ciljeva komunikacije na društvenim mrežama

Zašto je bitno postaviti ciljeve komunikacije na društvenim mrežama?

Svatko može reći da su ciljevi bitni, ali zašto su oni važni u društvenim mrežama? Društvene mreže brzo su se razvile u primarni oblik komunikacije. Danas su ljudi diljem svijeta u mogućnosti da dijele mišljenje i ideje jednim klikom. Takva situacija predstavlja veliku poslovnu priliku za male poduzetnike. Bez velikih marketinških proračuna, jasnim ciljevima i pametnom komunikacijskom strategijom na društvenim mrežama mogu doći do kupaca i stvoriti ozbiljan i unosan posao zahvaljujući upravo društvenim platformama.

Svakako, bez primarnog utjecaja društvenih mreža, takvi napori s tradicionalnim kanalima komunikacije ne bi bili ni upola toliko isplativi i učinkoviti. Pretpostavimo da ste postavili cilj povećanje prometa na vašoj web stranici za 15 posto do kraja tromjesečja.

Odakle ćete početi? Strateško korištenje kanala društvenih mreža može vam pomoći da se to postigne, ali je potrebno planiranje i postavljanje jasnih ciljeva. Ako vaša konkurencija nije aktivna na društvenim mrežama, krenite odmah i obratite se vašoj publici koja će vaš trud i komunikaciju bogato nagraditi. Ne zaboravite da se vaši ciljevi komunikacije na društvenim mrežama ne temelje samo na privlačenju više fanova i followera, pa čak ni na povećanju broja dijeljenih objava ili tvitovima.

Najveću vrijednost u ispunjenju vaših ciljeva ima povećanje popularnosti i svijesti o kompaniji ili brendu, a to se ostvaruje isključivo komunikacijom s ciljanom publikom, te poticanjem razgovora među njima jer tako vaše poruke putem društvenih mreža imaju daleko veći doseg i učinak.

Ako vas ovaj tekst nije uvjerio u važnost komunikacijskih ciljeva na društvenim mrežama istaknut ćemo jednu vjerojatno već toliko puta viđenu, ali jednostavnu i konkretnu rečenicu Billa Gatesa: “Svoj zadnji dolar uložio bih u odnose s javnošću.”

Foto: Pixabay