10 načina kako povećati interakcije na Facebook fan stranici

10 načina kako povećati interakcije na Facebook fan stranici

Piše: -
Facebook fan stranica interakcije

Facebook aktivno koristim već pet godina. U početku mi je služio kao odredište za neobaveznu zezanciju, a onda mi se samo u jednom trenutku prvim community management angažmanom pretvorio u izvor prihoda. Osjećao sam se poput klinca kojem plaćaju da se igra u vrtiću. Naravno, to je bila ozbiljna i odgovorna igra, ali meni ipak igra. Oduvijek mi je bilo zanimljivo promatrati na koji se način ljudi, pogotovo oni koje sam osobno znao, ponašaju na Facebooku te kako ga koriste, a kada na svojim leđima nosite odgovornost community managera, razumijevanje ljudskog ponašanja u virtualnom svijetu postaje preduvjet za uspješno upravljanje vašom virtualnom zajednicom.

Srećom, u kratkom roku sam shvatio da većina ljudi Facebook koristi vrlo površno i “na brzinu”, ali i da ih za to ne mogu kriviti. Nije svatko rođen da bude opsjednut društvenim mrežama, tehnologijom, politikom, ekonomijom i sijasetom drugih tema. Mnoštvo korisnika se jednostavno voli ulogirati, polajkati par slika i nastaviti sa svojim životom. Upravo je zato u današnje vrijeme postalo izrazito važno isporučivati zanimljiv i relevantan sadržaj na internetu, a to se prvenstveno odnosi upravo na društvene mreže. Relevantnostpravodobnost i zanimljivost su tri načela koje prati svaka uspješna Facebook stranica, a koje mnogi CM-ovi svakodnevno zanemaruju istovremeno se pitajući što su kome skrivili da ih publika o kojoj bi se trebali brinuti u potpunosti ignorira. Baš su me takvi slučajevi CM-anja gdje je CM sam sebi svrha potaknuli da sastavim listu 10 jednostavnih i, po meni, najučinkovitijih načina kako povećati interakcije na Facebook fan stranici. CM-ovi, iskoristite Facebook magiju i učinite svoje šefove ponosnima (i skinite s vrata one koji misle da neopravdano visite na društvenim mrežama po cijele dane, jer konkretne rezultate za svoj biznis ne vide).

1. Fotografije (relevantne za vaš brend)

Facebook fan stranica interakcije - fotografije

Znate onu “sadržaj je kralj?” E pa na Facebooku je, kada se radi o poticanju na interakciju publike s vašom objavom, trenutni kralj fotografija. Sigurno ste primjetili stranice nekih velikih svjetskih brendova kako barem jednom dnevno upakiraju fotografiju u zgodnu objavu. Zašto? Zato jer su shvatili koliko im fotografija može pomoći da njihova objava dođe do željene publike. Nebrojena istraživanja potvrdila su da fotografije u News Feedu imaju puno veći efekt na fanove od “obične” objave, dapače, jedno od najsvježijih istraživanja kaže da će fotografije privući 53% više lajkova i čak 104% više komentara. Mislim da su ovo dovoljno čvrsti razlozi da krenete iskorištavati sve prednosti fotografija i uhvatite pažnju potencijalnog kupca koji se ulogirao na samo pet minuta da pogleda što ima novog na njegovom News Feedu.

2. Pitanja (relevantna za vaš brend)

Facebook fan stranica interakcije - pitanja

Jednostavno ne mogu shvatiti CM-ove koji, karikiram, na vijest o novoj ponudi nekog restorana ne pitaju neko osnovno pitanje poput “koje je vaše omiljeno jelo?” ili nešto mrvicu maštovitije. Postavite se u ulogu fana – ako vidite takvu objavu, ali vas nitko ništa u njoj ne pita, sigurno nećete imati velik poticaj da odgovorite već ćete ju eventualno tek lajkati ako smatrate da je fora. I zato, gdje god možete, uvijek ubacite primamljivo pitanje u opis svoje objave jer nikad ne znate hoće li se među komentarima izroditi i neka diskusija o vašem brendu i dijeli li vas samo jedno pitanje od novog posjetitelja ili kupca. Također, imajte na umu pitanje uvijek staviti na kraju jer će tada cijeli status biti puno efektniji – dok smo na Facebooku imamo pamćenje poput zlatne ribice, ne zaboravite to.

3. “Popuni prazninu” statusi

Facebook fan stranica interakcije - popuni prazninu

Moram priznati, prvi put kada sam počeo viđati ovakve statuse pomislio sam samo jedno: “ljigavo”. Činili su mi se kao jeftin način kompenziranja manjka kreativnosti CM-a i jeftin način uključivanja fanova u neku kvazi-diskusiju. Kao što sam napomenuo u uvodu, dok sam se tek počeo profesionalnije baviti Facebookom, dosta stvari nisam shvaćao, a ovo je bila jedna od njih. Danas ovakve objave smatram potpuno legitimnim i poželjnim načinom privlačenja interakcija jer, ukoliko se status postavi na pravi način, otvara prostor za vrlo kreativne i zabavne komentare fanova. A komentara na njih će u nekim slučajevima biti puno više nego Facebook lajkova, što je i logično.

4. Komentari na fotografije

Facebook fan stranica interakcije - komentari

Stvar je jednostavna – imate zanimljivu/zabavnu fotografiju (što zabavnije to bolje), a iznad nje ste napisali nešto u stilu “Tražimo najbolji komentar ispod ove fotografije!”, i nakon toga ste se zavalili se i gledate kreativne i zabavne umotvorine fanova vaše stranice. Hrpa interakcija uz minimalno ulaganje truda, samo je potrebna dobra intuicija oko odabira prave fotografije. Također, iako su ovakve objave lake i efikasne, ne pretjerujte s njima, nitko ne želi vidjeti dosadan timeline stranice pun photo captionsa koji daje do znanja da CM-u maštovitost baš i nije razvijena.

Mnoštvo korisnika se jednostavno voli ulogirati, polajkati par slika i nastaviti sa svojim životom.

5. Pazite na vrijeme objava

“Kada objaviti?” je pitanje s kojim će se susresti i naiskusniji CM-ovi pri pokretanju nove Facebook stranice. Svaka stranica je priča za sebe i svaka ima fanove koji su na Facebooku aktivni u različitim dijelovima dana. Život bi bio savršen da imate nekakav brojač koji bi vam pokazivao koliko je fanova trenutno online, zar ne? E neće ići, ovdje ćete morati biti strpljivi i do savršenih vremenskih perioda za objavu morati doći metodom pokušaja i pogreške. Istina, ne morate se ni truditi objave stavljati u tri ujutro subotom navečer jer nikada neće naići na dobar odaziv, ali pravila poput ovoga su više zdravorazumska. Uzmite si mjesec dana, svaki dan objavljujte u različita vremena i zabilježavajte kada ste imali najviše interakcija i u tim vremenskim periodima tada objavljujte i dalje.

6. Pazite na broj objava

Ako imate portal ili blog koji je na dnevnoj bazi pun novog zanimljivog sadržaja, onda naravno da vam je u interesu probrati najbolje članke i rasporediti ih u danu, a ukoliko nemate, nemojte to raditi. Jedna objava svaki ili svaki drugi dan će biti sasvim dovoljna da podsjetite ljude da i vaša trgovina/kafić/restoran postoje i u virtualnom svijetu. Ja osobno na brendove koji imaju zabavne i zanimljive objave, ali ne dave s njima gledam kao na uglađenu gospodu koja zna što želi (ili kao na kul, hip i pametne mladce, zavisi o kojem se brendu radi). A oni koji mi pile živce s objavama svaka dva sata? Zamislite klinca koji vam razbija sve po kući i vrišti „ZAŠTO ME IGNORIRAŠ!?“ jer smatra da dobiva premalo pažnje. Vidite razliku?

7. Pokažite ljudima ljudsko lice brenda

Facebook fan stranica interakcije - ljudsko lice brenda

Na društvenim mrežama je već odavno zapisano jedno univerzalno pravilo kada se radi o brendovima i fanovima – ne zamarajte promotivnim sadržajem. Ok, vaši fanovi možda OBOŽAVAJU vaš brend, ali to ne znači da ih možete opravdano svakodnevno zatrpavati ponudama, popustima, promotivnim materijalima i hvalospjevima kako ste divni, krasni i najbolji u ovoj i susjednim galaksijama. U slučaju da ste primjerice trgovina, nemam vašu stranicu na Facebooku da bih gledao kako se samozadovoljavate na vlastito postojanje već da vas mogu kontaktirati ukoliko mi pregori tjedan dana star toster i da mi kroz svoje zanimljive objave pokažete da ste na više ili manje opušten način otvoreni za komunikaciju sa svojim korisnicima/kupcima. A što je ono ljudima na Facebooku zanimljivo? Fotografije. U primjeru iznad ovog odlomka možete vidjeti na koji ih način koristi ekipa Patha (vrlo simpatične društvene mreže) kako bi pokazala da iza tog imena postoji zanimljiv tim ljudi koji vole svoj posao i znaju se zabaviti.

8. Sadržaj objavljujte s Facebooka, ne putem third-party aplikacija

Stvar je jednostavna, Facebook želi da ga što duže koristite i da se što duže zadržavate na njemu, a to vrijedi kako za CM-ove, tako za sve ostale korisnike. Razne planerske aplikacije za objavu imaju smisla na Twitteru, ali ne i na Facebooku. Naišao sam na mnogo fan stranica koje bi trebale biti popularne i imaju pristojan broj fanova, ali mizeran broj interakcija zato jer su automatizirale svoje objave. Ako već nemate zaposlenog CM-a ili više njih i ne možete sjesti na pet minuta, smisliti privlačnu objavu i s vremena na vrijeme pripaziti na komentare, onda Facebook bolje nemojte ni koristiti. Automatiziranje putem aplikacija izgleda šlampavo i vizualno neprivlačno jer ne možete začiniti objavu privlačnom fotografijom, a kao što sam već nekoliko puta rekao, fotografija je ta koja privlači ljude. Također, Facebook sam po sebi ima implementiranu mogućnost planiranja objava pa nemate apsolutno nikakvu izliku ne koristiti ga za to.

Ako već nemate zaposlenog CM-a ili više njih i ne možete sjesti na pet minuta, smisliti privlačnu objavu i s vremena na vrijeme pripaziti na komentare, onda Facebook bolje nemojte ni koristiti.

9. Ne razvlačite statuse

Što je bolje od zanimljive fotografije u vašoj strategiji ‘kako povećati interakcije na Facebook fan stranici‘? Zanimljiva fotografija koju prati kratak dosjetljiv komentar! Naglašavam ovo “kratak” jer većina provedenih istraživanja pokazuje da ljudi najbolje reagiraju na statuse koji su dugački oko stotinjak znakova. Tako vam je to s današnjim ubrzanim stilom života, ljudi nemaju strpljenja ni Facebook status pročitati kako spada, ali vi to znate i možete okrenuti u svoju korist.

10. Emotikoni su tajno oružje kako povećati interakcije na Facebook fan stranici

Ne biste vjerovali, ali razlika u uključivanju 100 ili 150 fanova da naprave nešto s vašom objavom može biti u jednom jedinom emotikonu. No ono što je posebno zanimljivo je to da su, u stilu Orwellove Životinjske farme, neki emotikoni jednakiji od drugih. “:D” je apsolutni ljubimac Facebook publike. Izgleda da moj osobni favorit – “:)” sreću na Facebooku označava presuptilno. Sve u svemu, dovoljno dobar razlog da se emotikone potrudite ubacivate gdje god možete tj., naravno, gdje imaju smisla.

Ovo su, po meni, osnovni i najvažniji načini kako stvoriti i održati pristojnu razinu interakcije na bilo kojoj Facebook stranici, nadam se da će se naći oni kojima će pomoći ili barem dati ideju za neke privlačne objave.

Ekipu koja je sve ovo pročitala, ali i dalje misli da su najbolja metoda nagradne igre jer s njima Facebook lajkovi i na objave i na stranicu dolaze kao iz šale, molim da barem proba nešto od ovih čak deset ponuđenih prijedloga prije nego organizira neku nagradnu “nedajboženašeranje” igru.